Hoe kom je hoger in Google?
Google is ‘s werelds nummer één zoekmachine geworden en als u weet hoe u hoger in de zoekresultaten van Google kunt ranken. Weet u zeker dat u door meer potentiële klanten wordt gevonden die op zoek zijn naar uw product of dienst. De sleutel tot een hogere positie in de zoekresultaten van Google is het optimaliseren van uw website. Zowel aan de technische kant als aan de content marketingkant. Deze uitgebreide gids laat u precies stap voor stap zien hoe u dit kunt doen. Dit zodat u in een mum van tijd kunt genieten van meer verkeer en meer omzet van uw site!
Kies zoekwoorden verstandig
Trefwoorden zijn de match van uw inhoud op Tinder. Er is een gezegde dat een foto meer zegt dan 1.000 woorden en als het gaat om SEO en hoog scoren in zoekmachines, ben ik het daar helemaal mee eens. Het ding over trefwoorden (of alleen trefwoorden). Het is dat ze niet alleen exact, maar ook relevant moeten zijn.
Je vraagt je misschien af wat relevantie te maken heeft met hoe je hoger scoort in de zoekresultaten van Google. Dus laat me het uitleggen: als je een artikel zou schrijven met de titel hoe je kunt afvallen. Dan is de kans groot dat je je focust op gezond eten en sporten in plaats van zoeken voor modetips.
Definieer uw publiek
De eerste stap naar een hogere positie in de zoekresultaten van Google is precies weten wie u probeert aan te trekken en rechtstreeks met hen spreken. Denk aan uw ideale klant.
- Hebben ze een bepaald belang?
- Zijn ze mannelijk of vrouwelijk?
Werken ze voor een bepaalde branche? Wat voor soort zoekwoorden gebruiken ze het vaakst bij zoekopdrachten? Door koperspersona’s te creëren. Een samensmelting van kenmerken die aansluiten bij uw doelgroep. Wordt het gemakkelijker voor u om relevante zoekwoorden te targeten.
Uw exemplaar te optimaliseren en een community van gelijkgestemde mensen op te bouwen. Bovendien kan strategisch nadenken over SEO een van de beste investeringen zijn die u kunt doen. Dit omdat het helpt om bezoekers betrokken te houden terwijl ze op uw site zijn.
En als die bezoekers veranderen in betalende klanten, heb je iets groots op het spoor!
Gevonden worden
Als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO), is er maar één doel: RANKEN. Dus, wat zijn enkele van uw opties? Probeer deze tactieken.
De eerste optie is het optimaliseren van de metadata van uw site via uw titeltag en metabeschrijving. Het tweede dat u kunt doen, is u richten op linkbuilding door nieuwe strategieën uit te proberen. Deze strategieën zelf te bouwen, maar wees er slim mee.
Louche linkbuilding kan tot boetes leiden. Links die afkomstig zijn van autoriteitssites met een geschikt publiek tellen meer mee voor uw zoekmachine ranking. Deze schikken minder dan die van minder gezaghebbende bronnen met een groot publieksbereik. Als je wat geld hebt, overweeg dan ook om te investeren in links van sites met een hoge autoriteit. Het is veel effectiever dan uitgaven aan andere vormen van adverteren.
Schrijf voor mensen
Een van de gemakkelijkste manieren om hoger in Google te komen, is door ervoor te zorgen dat uw inhoud goed is. Wanneer u dat doet, gebeuren er een aantal positieve dingen. Ten eerste is het voor mensen gemakkelijker om uw inhoud te delen, waardoor het ook waarschijnlijker is dat Google deze oppikt.
Ten tweede kun je je concentreren op het maken van waardevolle en interessante stukken in plaats van je te concentreren op welke zoekwoorden je met elk stuk zou moeten targeten.
Voeg relevante zoekwoorden toe
Wanneer u een betere positie wilt in Google, moet u ervoor zorgen dat uw site relevante zoekwoorden bevat. Zoekwoorden in de inhoud. Bewaar uw lijst met zoekwoorden ergens bij de hand. Dit zodat u, wanneer u een bericht, artikel of vraag beantwoordt. Gemakkelijk relevante termen in uw schrijven kunt opnemen.
Trefwoorden
Deze trefwoorden helpen ook bij uw zoekresultaten, omdat ze zoekmachines meer informatie geven over wat voor soort inhoud er op uw site staat. En ze kunnen worden gebruikt om gebruikers naar vergelijkbare pagina’s met vergelijkbare onderwerpen te leiden.
Als je niet weet waar je moet beginnen als het gaat om zoekwoorden voor SEO. Kijk dan eens vanuit het perspectief van wie er naar die onderwerpen zoekt – eindgebruikers en consumenten zijn op zoek naar specifieke antwoorden en informatie in hun zoekopdrachten. Bedrijven zijn op zoek naar manieren om hun producten top-of-mind te houden. En ook naar effectieve manieren om hun publiek te bereiken.
Houd rekening met externe factoren
De algoritmen van Google zijn complex en evolueren voortdurend, tenminste als ze niet worden aangepast. Dat gezegd hebbende, er zijn bepaalde factoren die een grote invloed kunnen hebben op uw zoekresultaten.
Wat voor bedrijf is het? Als je een e-commercesite bent die goederen verkoopt via Amazon, eBay of Shopify, heb je andere behoeften dan wanneer je een lokaal bedrijf hebt met een eigen website en/of telefoonnummer.
Hoeveel tijd heb je beschikbaar voor SEO? En hoeveel geld wil je eraan uitgeven?
Zijn er aspecten van uw bedrijfs locatie afhankelijk? Er is niet één manier om hoger te scoren in Google. Het hangt er echt van af wie uw klanten zijn en naar welk aspect van hen zoeken wanneer ze uw site proberen te vinden. Stel dat u opzoek bent naar een SEO specialist in Amsterdam, Zoetermeer, Woerden of Waddinxveen? dan moet u de voor Jaguar Marketing kiezen. Omdat wij ook lokale SEO diensten bieden.
Inhoud van hoge kwaliteit
Het is onmogelijk om hoger te scoren in de zoekresultaten zonder inhoud van hoge kwaliteit. U hebt iets nodig waar mensen enthousiast over zullen zijn en een reden voor hen om terug te linken naar uw site.
Niemand zou bijvoorbeeld enthousiast zijn over het lezen van je tips om af te vallen met kokosolie. Maar als je een gedetailleerde lijst hebt geschreven van 20 redenen. Redenen waarom kokosolie eigenlijk slecht voor je is (ondersteund door bronnen). Dan is dat anders.
Het kan zelfs viraal gaan, waardoor u meer verkeer krijgt! Als u beter gevonden wilt worden, moet u inhoud van hoge kwaliteit maken waar lezers van houden. Immers: kwalitatieve content > kwantiteit van content.
Op pagina
De meest effectieve manier om betere positie in Google te krijgen is door inhoud te creëren die intrinsiek waardevol en aantrekkelijk is. Om dit te doen, moet u ervoor zorgen dat uw inhoud nuttige informatie biedt. Dit op basis van de zoekopdrachten van lezers.
Denk er bij het maken van SEO-vriendelijke titels en metabeschrijvingen. Ook aan welke termen mensen zouden kunnen gebruiken bij het zoeken naar inhoud zoals die van u. Welke woorden ze in een zoekmachine zouden kunnen typen. Tot slot, kijk bij het kiezen van trefwoorden voor elk stuk inhoud naar welke termen mensen al gebruiken.
Dit om vergelijkbare artikelen online te vinden. Al deze drie methoden zullen u helpen inhoud te produceren die specifiek aantrekkelijk is voor gebruikers. Gebruikers die online zoeken – en het verkrijgen van een goede positie zal als resultaat vanzelf volgen.
Buiten de pagina
Een goede SEO-tip is om ervoor te zorgen dat uw bedrijf een geverifieerd adres op hun website heeft. Door een adres te hebben, helpt het bij lokale zoekresultaten.
Bovendien helpt het bij de geloofwaardigheid van uw bedrijf. Dit aangezien u geen officieel adres voor uw bedrijf heeft. Maar toch een fysieke locatie of alleen een postbus hebt. U kunt eenvoudig een online geverifieerd adres krijgen met behulp van de USPS-map voor postcodes.
Verwijzingen verzamelen
Links van externe sites zijn een sterke ranking factor voor de meeste zoekmachines. Het bouwen van hoogwaardige links die waarde toevoegen aan zowel uw doelsite als andere sites is een belangrijke taak. Dit als het gaat om SEO (zoekmachineoptimalisatie). Linkbuilding is geen gemakkelijke taak en verkeerd doen kan je rankings schaden. Maar als je het goed doet, kan het ze helpen verbeteren.
Zoekwoordanalyse
Zoekwoordanalyse is een cruciale stap die u moet voltooien voordat u aan de slag gaat met linkbuilding.
Door zoekwoorden te onderzoeken, krijgt u een goed idee van welke soorten websites goed scoren voor bepaalde termen.
En geeft u waardevol inzicht in de soorten inhoud die ze op hun site aanbieden. En of u mogelijk vergelijkbare inhoud op uw eigen site kunt opnemen.
Hoger scoren in Google: tips en trucs
Zou het niet geweldig zijn als u betere positie in Google zou kunnen krijgen. Zodat het eerste wat mensen zien als ze naar uw bedrijf of product zoeken, uw website is?
Dit betekent niet dat je moet spammen en backlinks moet kopen van duistere bronnen. In plaats daarvan zijn er enkele natuurlijke en gratis manieren om uw website beter zichtbaar te maken in Google. Die we hieronder zullen bespreken.
Bekijk deze 7 tips voor een goede positie in Google!
Inhoud is koning
De eerste tip om hoger te scoren in Google is content.
Inhoud is koning.
Het is keer op keer gezegd in de geschiedenis van SEO, maar dat maakt het vandaag niet minder waar. U moet geweldige inhoud voor uw website hebben als u wilt dat mensen uw website online zien. Ongeacht de rangschikkingsfactor of het algoritme dat u probeert te manipuleren door middel van trefwoorden of off-page optimalisatietechnieken.
Als je saaie tekst hebt met veel grammaticale fouten (en zonder een plan voor het bouwen van links). Dan kun je je net zo goed niet eens bezighouden met zoekwoord targeting. Tenzij je veel geld hebt dat een gat in je zak brandt.
Organische zoekmachine optimalisatie
SEO is een lastige, tijdrovende onderneming die vaak als meer een kunst dan een wetenschap wordt beschouwd.
Dus je vraagt je misschien af: kan SEO me echt helpen om betere posities in Google te krijgen?
Natuurlijk kan het!
Na verloop van tijd is SEO een van die dingen die uw site langzaam maar gestaag omhoog en omlaag zullen duwen in de zoekresultaten van Google. Kijk maar eens wat er gebeurde toen SEO-krachtpatser Moz zijn algehele SEO-inspanningen verhoogde. Zoals je kunt zien aan de hand van hun analysegegevens hieronder. Er hebben meer links en sociale shares geleid tot een grotere zichtbaarheid van de zoekresultaten. Dit in de loop van de tijd.
Bekijk onze stapsgewijze handleiding voor hoe u vandaag nog uw eigen organische zoekmachineoptimalisatiestrategie kunt starten!
Zoekwoordonderzoek
Elke branche heeft zijn eigen taal, eigenaardigheden en gedeelde kennis die niemand buiten die branche zou kennen.
Dus waarom niet beginnen met wat zoekwoordonderzoek?
De kans is groot dat als u betere positie in Google wilt, u relevante zoekwoorden nodig heeft die verband houden met uw vakgebied. Maar hoe vind je ze?
Er zijn een paar manieren om het aan te pakken. U kunt naar andere populaire blogs in uw niche kijken. Of u kunt zoekwoordonderzoek doen met een tool als Keyword Planner. Begin met het identificeren van 10-20 zoekwoorden die mensen kunnen gebruiken bij het zoeken naar informatie over uw vakgebied.
Brainstorm vervolgens over verschillende manieren waarop u die termen in uw inhoud kunt opnemen. Bijvoorbeeld 10 eenvoudige stappen of 20 onverwachte voordelen.
Bouw backlinks (backlinks moeten goed, relevant en divers zijn.)
Backlinks zijn een geweldige manier om een betere positie te krijgen, maar ze moeten langzaam worden gedaan. U wilt dat uw backlinks (of inkomende links) divers zijn. Wat betekent dat ze niet allemaal uit één bron moeten komen.
U wilt niet dat uw site door Google wordt bestraft voor het hebben van slechte links. In plaats daarvan wilt u een brede basis van verschillende sites die naar u terug blinken.
Een plaats waar u kunt beginnen met het opbouwen van uw aanwezigheid op het web, is via sociale-mediakanalen. Social media zoals Twitter of Facebook, maar onthoud dat het enkele maanden kan duren voordat deze links daadwerkelijk helpen uw positie te verhogen.
Probeer te beginnen met sites die gerelateerd zijn aan uw branche. En vraag rond bij andere marketeers voor meer advies. Advies over waar het nog meer nuttig voor u kan zijn om in de loop van de tijd. Natuurlijk op normale wijze backlinks te laten groeien.
Optimaliseer uw on-page SEO.
Het optimaliseren van uw site voor zoekmachines is een belangrijk onderdeel van het verbeteren van uw positie in Google.
Simpel gezegd, als je een hoge ranking wilt. Dan moet je verschijnen waar mensen op zoek zijn naar sites zoals die van jou.
Dit betekent dat u zich moet richten op relevante zoekwoorden. Begrijpen wat zoekers motiveert en ervoor zorgen dat uw inhoud hen aanspreekt. Als u bijvoorbeeld betere plek in Google probeert te scoren voor geklede herenschoenen. Dan zoekt u op een website naar wat mannen willen over geklede herenschoenen. Hun blogs lezen; ontdek wat ze zeggen op Twitter. Ga naar hun Facebook-pagina’s en kijk wat voor soort vragen ze krijgen.
Zorg voor een responsieve website.
Uit een oogverblindend onderzoek van Clutch bleek dat meer dan 25% van de mensen die zochten naar lokale bedrijven. Zij namen niet de moeite om een winkel te bezoeken nadat ze de locatie niet op hun smartphone konden vinden.
Het hebben van een responsieve website is niet alleen geweldig voor de SEO van uw bedrijf. Maar het kan u ook meer geld opleveren.
Zorg ervoor dat uw site er goed uitziet op smartphones (en tablets) en pak de pijnpunten van uw klanten aan. Onthoud: goede klantenservice betekent tevreden klanten, wat leidt tot hogere zoekresultaten. Dus verschuil je niet achter niet-reagerende etalages!
Hoe werkt google zoeken
Kortom, er zijn twee belangrijke ranking factoren als u beter wilt scoren in Google.
Ten eerste is er uw kwaliteitsscore, die kan worden gezien als een indicator van hoe goed uw site de vragen van gebruikers beantwoordt.
Hoe hoger uw kwaliteitsscore, hoe meer relevante mensen uw site zullen vinden voor hun vragen. Google zegt ook dat sites van hoge kwaliteit de neiging hebben om hogere klikfrequenties te halen uit zoekresultaten.
Ten tweede is er de hoeveelheid en autoriteit van de link: het aantal en de sterkte van links die naar jou verwijzen. Deze factoren staan niet noodzakelijk op zichzelf. Ze kunnen elkaar beïnvloeden of ze kunnen samenwerken met tientallen andere signalen (of beide). Maar het is belangrijk om deze basisprincipes te kennen. Dit omdat het verbeteren ervan je helpt om betere positie in Google te krijgen.
Zoekwoordonderzoek
Om een goede positie te krijgen, moet u zich richten op zoekwoorden die al verkeer genereren. Om deze zoekwoorden te vinden, begint u door ernaar te zoeken op Google. Daar kijkt u zowel naar de zoekvolumegegevens van uw concurrentie als naar de afzonderlijke zoekresultaten.
Nadat een trefwoord is geïdentificeerd, sluit u het aan op een tool zoals Moz’s Keyword Explorer-tool of Ubersuggest. Afhankelijk van welke u verkiest, om naar aanvullende gerelateerde trefwoorden te kijken.
Zodra u een paar gerelateerde zoekwoorden heeft om mee te werken, kunt u brainstormen over aanvullende onderwerpen. Dit op basis van die gerelateerde zoekopdrachten. Als iemand bijvoorbeeld zoekt naar hoe kan ik afvallen, is hij misschien ook geïnteresseerd in hoe ik gemotiveerd blijf. Of hoe ik doorga als het hopeloos lijkt. Dit zijn goede secundaire onderwerpen die je algehele publieksbetrokkenheid kunnen vergroten.
Afbeeldingen
Het soort inhoud dat op een pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) wordt weergegeven, is niet alleen tekst.
Het omvat afbeeldingen, video, betaalde advertenties of gesponsorde vermeldingen… noem maar op.
Tegenwoordig leggen SEO’s steeds meer de nadruk op het gebruik van afbeeldingen om SERP’s te stimuleren.
Een onderzoek van Cognitive SEO toonde zelfs aan dat bijna 60% van de ondervraagden visueel zoeken nuttig vond. Dit terwijl ze online aan het winkelen waren. Het was in de meeste gevallen zelfs effectiever dan schriftelijke informatie.
Dus, hoe gebruik je afbeeldingen om beter te ranken? Lees verder voor wat ideeën!
Video
In 2018 heeft Google 442 wijzigingen aangebracht in zijn algoritme. Dat zijn twee updates per dag!
Gezien het feit dat bedrijven tegenwoordig zoveel verschillende factoren hebben die tegen hen werken. Dit moeilijk zijn om te weten welke strategieën effectief zijn om de ranglijst te verbeteren.
Dus hoe kom je bovenaan in Google?
Door strategisch te zijn over uw content marketing en consistent te zijn in het uitbrengen van goed materiaal, dat is hoe.
Onze video schetst een plan voor SEO-groei op de lange termijn. Van inzicht in wat SEO inhoudt tot het creëren van kwaliteitsinhoud die uw publiek echt dient.
Hoe hoger in Google te scoren: 10 tips om uw SEO te verbeteren
Er zijn drie belangrijke manieren om hoger te scoren in Google. Deze tips zijn wat u moet weten als u beter gevonden wilt worden in Google zonder een SEO bedrijf in te huren.
Hoewel sommigen het daar misschien niet mee eens zijn. Zijn er tal van manieren om een betere positie te krijgen in Google die u zelf kunt doen. Dit zonder dat u iemand anders hoeft te betalen om het voor u te doen.
Hier zijn 10 tips om uw zoekmachineoptimalisatie (SEO) een boost te geven die iedereen nu kan doen als ze hoger willen scoren in Google.
1) Kwaliteitsinhoud is koning
Als je betere posities in Google wilt krijgen, heb je content van hoge kwaliteit nodig. Als uw site is gevuld met dunne en ondiepe pagina’s. Je moet mensen stuiteren voordat ze klikken. Het goede nieuws is dat inhoud van hoge kwaliteit niet echt een mysterie meer is.
Het vergt alleen wat planning.
Begin met een schets voor je stuk en houd je aan gemiddeld ongeveer 800 woorden per pagina. Dat is wat werkt voor sites als Wikipedia, en ook voor de meeste van uw concurrenten.
Zoek uit naar welke zoekwoorden mensen zoeken en voeg ze op natuurlijke wijze toe.
Stop ze niet in uw inhoud zodat u meer verkeer kunt krijgen.
2) Het belang van backlinks
De basis van elke SEO-campagne is uw on-page en off-page inhoud. U moet er echter voor zorgen dat er voldoende backlinks op uw site komen. Dit voor een betere vindbaarheid in de zoekresultaten.
Hoe geweldig je site ook is, zonder kwalitatieve backlinks van sites met een hoge ranking wordt het heel moeilijk voor je om hoger te scoren in Google. Door samen te werken met iemand die begrijpt waar ze hun backlinks moeten plaatsen. Daardoor kunnen ze hun positie in korte tijd drastisch vergroten.
3) Verbeter uw vaardigheden op het gebied van zoekwoordonderzoek
Zoekwoordonderzoek is een cruciaal onderdeel van elke campagne voor zoekmachineoptimalisatie (SEO). Om beter te scoren in de zoekmachines, moet u zorgvuldig overwegen op welke zoekwoorden u wilt dat uw website gevonden wordt. En vervolgens unieke en waardevolle inhoud om hen heen creëren.
Het is belangrijk dat uw inhoud trefwoorden bevat die logisch zijn en op een natuurlijke manier in uw zinsstructuur passen. Maar het is ook van cruciaal belang dat ze passen binnen een algemeen kader van hoogwaardige inhoud. Dit als u wilt dat uw SEO strategie slaagt.
Hier zijn enkele tips om uw vaardigheden op het gebied van zoekwoordonderzoek aan te scherpen
4) Schrijf voor mensen, niet voor machines
Laten we beginnen met een van mijn favoriete citaten uit The Simpsons… Wezels uit dingen is belangrijk om te leren. Het is wat ons scheidt van de dieren! Behalve wezels. Als het gaat om schrijven voor Google, of voor welke zoekmachine dan ook. U moet begrijpen hoe zoekmachines werken en inhoud maken die zowel uw publiek als zoekmachines zelf aanspreekt.
De twee staan niet per se op gespannen voet. Onthoud dat hoewel het proberen om betere positie te krijgen en je kan helpen je publiek te vergroten en meer lezers aan te trekken. Zij te agressief worden met trucs in de loop van de tijd tot minder verkeer kan leiden. Daarom is het zo belangrijk om de basistactieken voor optimalisatie op de pagina te begrijpen. Optimalisatie zoals trefwoorddichtheid en alt-tekst van afbeeldingen.
5) Breid uw zoekbereik uit
Zoeken naar zinnen als hoe scoor je bovenaan in Google is zeker breed. Als u echter blijft zoeken naar vergelijkbare, relevante trefwoorden en uw dekking uitbreidt. Dan zal uw site verbeteren en een hogere positie krijgen in zoekmachines.
Hier zijn nog een paar zoekwoordideeën om uw SEO-campagne te starten. Deze termen zijn specifiek. Maar mensen gebruiken ze vaak bij het zoeken naar informatie met betrekking tot hoe ze hun sitepositie kunnen verhogen:
- #1 Hoe kom ik hoger in Google?
- #2 Hoe verbeter ik mijn Google rankings?
- #3 Hoe krijg ik mijn site beter zichtbaar in Google?
Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in online browsen door verschillende forums of e-commercesites. Deze waar mensen die belang hechten aan een hoge positie in zoekmachines, samenkomen.